ARHIVA BROJEVA

Ugovor o franšizingu u Rusiji i Srbiji

Igor Mocni,
Partner, Motsnyi Legal Services, Moskva, Rusija,

Aleksandar Đorđević,
pravni asistent u advokatskoj kancelariji Dušan B. Đorđević, Smederevo

Franšizing pretpostavlja da davalac franšizinga (nosilac prava) primaocu franšizinga da na korišćenje kompleks prava intelektualne svojine radi obavljanja preduzetničke delatnosti.2 U taj kompleks prava najčešće ulaze žigovi, trgovačko ime, know-how i poslovna reputacija davaoca franšizinga. Na taj način, franšizing omogućava ulazak u biznis koristeći brend, know-how i reputaciju već poznate firme i samim tim smanjuje rashode franšizinga.

U Ruskoj Federaciji po modelu franšizinga rade kako organizacije, tako i individualni preduzetnici. U daljem tekstu termini "davalac franšize" ili "nosilac prava" će se označavati terminom "vlasnik franšize", a terminima "primalac franšize" ili "korisnik" će biti označeno lice koje dobija "franšizu".

Strogo govoreći, u Rusiji ne postoji pravni termin "franšizing". Ono, što se u celom svetu podrazumeva pod pojmom "franšizing", u Rusiji se zove ugovor o "коммерческой концессии".

 



Pravne izreke

PropisiZakoni Republike SrbijePropisi onlineSudska praksaCarinska tarifa